На Закарпатті ДАІ проводить операцію "Перевізник"

З метою попередження аварійності на пасажирському транспорті, покращення технічної готовності автотранспорту, на території Закарпатської області з 15 жовтня поточного року проводяться цільові профілактичні заходи по попередженню аварійності на пасажирському транспорті під умовною назвою ПЕРЕВІЗНИК.

На Закарпатті ДАІ проводить операцію "Перевізник"

Співробітники Державтоінспекції спільно із працівниками територіального управління Головавтотрансінспекції на автомобільному транспорті Закарпатської області та інших зацікавлених інстанцій проводять позапланові перевірки пасажирських перевізників, які надають послуги по перевезенню пасажирів на постійних автобусних маршрутах області, на предмет виконання вимог транспортного законодавства у сфері безпеки дорожнього руху. У ході проведення таких перевірок вже виявлено ряд суттєвих недоліків в організації роботи пасажирського транспорту, які можуть мати негативний вплив на стан аварійності.

Зокрема, результати проведених працівниками ДАІ перевірок технічного стану пасажирських транспортних засобів показують, що кожний сьомий автобус експлуатується переобладнаний без відповідного дозволу, з тими чи іншими технічними неполадками або без належної комплектації. Найбільш поширеними порушеннями у цій сфері продовжує залишатися проведення самостійного переобладнання автобусів шляхом встановлення у салонах автобусів додаткових пасажирських сидінь та блокування аварійних виходів. Вказані порушення можуть мати вкрай негативні наслідки в разі скоєння дорожньо-транспортних пригод, оскільки сприятимуть суттєвому підвищенню їх важкості. У цьму зв'язку слід відмітити той факт, що частина перевізників, в яких були виявлені такі порушення, після сплати штрафу допускають їх повторно.

На теперішній час на постійних автобусних маршрутах області послуги по перевезенню пасажирів надають перевізники різних форм власності, переважна більшість з яких не мають умов для проведення передрейсових медичних оглядів водіїв та власної матеріальної бази для виконання робіт по технічному обслуговуванню і ремонту транспортних засобів, не мають умов для їх зберігання. Водії та транспортні засоби цієї категорії перевізників проходять необхідні передрейсові перевірки згідно укладених із базовими підприємствами договорів, які здебільшого носять формальний характер і не виключають можливості допуску до перевезення пасажирів технічно-несправних або переобладнаних без відповідного дозволу автобусів. На питання комплектації автобусів вогнегасниками та медичними аптечками увага не звертається взагалі.

У ході проведення вибіркових перевірок підприємств, які надають послуги з проведення передрейсових перевірок технічного стану пасажирських транспортних засобів" та щозмінних медичних оглядів водіїв, було встановлено, що у ряді підприємств такі послуги надаються за відсутності необхідної матеріально-технічної бази та працівників, які мають необхідну кваліфікацію.

Зокрема у ПП "Сабовчик", яке розміщене у м.Ужгород, відсутні будь-які умови для проведення ремонту та технічного обслуговування транспортних засобів, контрольно-технічний пункт не облаштований необхідним діагностичним обладнанням. Разом з тим, на цьому підприємстві укладено близько 10 договорів з приватними підприємцями на надання послуг з ремонту і технічного обслуговування транспортних засобів,а також проведення передрейсових перевірок їх технічного стану. Аналогічний стан справ на ВАТ "Хустське АТП 12142", ТзОВ "Перечинське АТП", ВАТ "Свалявське АТП 12140", та ряді інших. Матеріально-технічна база для проведення робіт по ремонту та технічному обслуговуванню транспортних засобів на цих підприємствах практично відсутня, що у свою чергу не дає можливість забезпечити належну якість та надійність виконаних робіт. Враховуючи той факт, що технічні неполадки або раптова відмова таких важливих систем авто білів як гальмівна і рульова системи можуть привести до непередбачуваних наслідків, таких стан справ викликає особливу стурбованість.

Виконання переважної більшості укладених договорів на проведення перевірок технічного стану автобусів, їх ремонту та технічного обслуговування, носить чисто формальний характер. Як підтвердження цього слід відмітити той факт, що на протязі 2010 року відповідальні посадові особи, які проводять перед рейсові перевірки технічного стану транспортних засобів та щозмінні медичні огляди водіїв у більшості підприємств, які надають послуги по їх проведенню, не виявили жодного факту незаконного переобладнання автобусів, технічно-несправних транспортних засобів, блокування аварійних виходів та встановлення в салонах автобусів додаткової кількості пасажирських сидінь. Посадові особи цих автогосподарств допускають до перевезення пасажирів технічно-несправні транспортні засоби без будь-яких зауважень, у подальшому їх експлуатацію забороняють працівники ДАІ під час перевірок на лінії. У той же час, тільки за час проведення заходів вже виявлено 39 автобусів, які мали ті чи інші неполадки, при цьому у шляхових листах були проставлені дозвільні відмітки, які свідчили про відсутність будь-яких зауважень із боку механіків, які перевіряли транспортні засоби. За допуск до експлуатації автобусів, які мали технічні неполадки, до адміністративної відповідальності вже притягнуто 10 посадових осіб.

Особливе занепокоєння викликає також той факт, що білшість підприємців не забезпечують належний контроль за допуском своїх транспортних засобів та водіїв до перевезення пасажирів. Як наслідок такого стану справ, до перевезення пасажирів допускаються водії, які мають прямі протипоказання до керування транспортними засобами.

Всього працівники ДАІ за період проведення профілактичних заходів виявили 99 порушень Правил дорожнього руху, допущених водіями пасажирських транспортних засобів. Близько 30% від загальної кількості виявлених порушень становлять порушення, пов'язані із перевезенням пасажирів у кількості більшій, ніж дозволено технічними характеристиками автобусів. У цьому зв'язку слід відмітити, що одним із головних факторів, який привів до суттєвого збільшення важкості скоєної у Дніпропетровській області ДТП було те, що кількість пасажирів у салоні автобуса значно перевищувала ту кількість, яка дозволена для даного типу автобусів. Крім того, працівниками ДАІ задокументовано 21 факт порушення швидкісного режиму руху автобусів, та 22 порушення встановлених правил посадки - висадки пасажирів. Ці порушення безпосередньо впливають на безпеку дорожнього руху, і тому на їх виявлення та попередження звертається особлива увага.

Однією з головних причин вище перерахованих недоліків є те, що приватні перевізники, як правило, не виконують своїх обов?язків, покладених на них, як на власників транспортних засобів, згідно ст.10 та ст.12 Закону України "Про дорожній рух", в частині підбору водіїв, підвищення їх кваліфікації, забезпечення контролю за їх роботою на лінії. Мають місце випадки, коли до перевезень людей залучаються водії, які не мають необхідного для цього досвіду роботи, або звільнені з попереднього місця роботи з негативних причин. За час проведення заходів працівники ДАІ виявили 14 порушень в роботі пасажирських перевізників, серед яких 7 випадків випуску технічно-несправних т.з., 2 факти допуску до перевезення пасажирів водіїв, які не пройшли щозмінного медичного огляду, 11 - невиконання обов'язкових заходів з безпеки дорожнього руху. За допущення вищеперахованих порушень 10 перевізників притягнуті до адміністративної відповідальності, по відношенню до 2 перевізників, які допустили найбільш грубі порушення, направлені подання для розгляду питання про позбавлення їх ліцензії на право надання послуг з перевезення пасажирів автомобільним транспортом.

Вирішення питання стабілізації аварійності на пасажирському транспорті потребує координації зусиль працівників різних контролюючих органів та служб, тому по результатах проведення заходів керівництвом відділу ДАІ буде внесена пропозиція розглянути питання щодо підвищення безпеки пасажирських перевезень на окремій нараді при керівництва Закарпатської обласної державної адміністрації із запрошенням представників всіх зацікавлених інстанцій.

ВДАІ УМВС України в Закарпатській області

22 жовтня 2010р.

Теги: перевізник, пасажир, маршрут

НОВИНИ: Соціо

01:22
/ 3
На фестивалі млинців в Ужгороді учасники змагалися за "Золоту палачінтовку"
00:37
/ 7
У Мукачеві також вшанували пам'ять "афганців"
14:09
Понад пів мільйона гривень зібрали цьогоріч в рамках акції "Серце до серця" на Закарпатті
13:36
/ 6
В Ужгороді відбулися урочистості до Дня вшанування учасників бойових дій на території інших держав та річниці виведення військ із Афганістану
12:03
У Виноградові розробляють Стратегію розвитку міста та Виноградівської міської ОТГ
09:52
Майже 700 тисяч гривень виділили в Ужгороді для забезпечення містян інсуліном
09:44
У Мукачеві відкрили нову амбулаторію медичного центру "Сім’я"
21:30
/ 3
Слово про Семена Панька
15:13
ФОТОФАКТ. В обласному центрі стартувала "Ужгородська палачінта"
15:05
У центрі Ужгорода вітали з Днем Валентина
12:16
/ 1
В Ужгороді провели громадські слухання з обговорення містобудівної документації
09:49
/ 3
Два фестивалі млинців стартують сьогодні в Ужгороді
09:47
/ 6
В Ужгороді дискутували, чи варто вживати фемінітиви
01:51
/ 6
Найпопулярнішим рейсом Укрзалізниці в 2019-му був поїзд Ужгород - Лисичанськ
18:09
З понеділка у закладах освіти Мукачева відновлюється навчання
16:49
В Ужгороді за 11,5 млн грн відремонтують фасад СБУ та сквер Героїв Майдану
16:38
Ще на тиждень продовжили карантин у школах Чопа
16:04
/ 6
В Ужгороді ізолювали громадянина Китаю, що самостійно звернувся до інфекційної лікарні
15:53
/ 1
В Ужгороді перевіряли, як водії реагують на спецсигнали поліцейських та "Швидкої"
15:38
У ЦНАПі Мукачева вже надають понад 300 адмінпослуг
15:10
Ужгородські школярі ще тиждень перебуватимуть на карантині
12:57
/ 8
У напрямку Закарпаття курсуватимуть два нових поїзди: Херсон-Ужгород та Миколаїв-Рахів
12:48
Із 17 лютого у Берегові відновлюється навчальний процес у школах
12:45
/ 3
На Закарпатті, попри епідемію туберкульозу, збираються закривати тубдиспансери
12:35
Понад 10,6 млн грн податку на нерухомість сплачено до місцевих бюджетів Закарпаття
» Всі новини