Закарпаття: Чи зростуть тарифи на пасажирські перевезення?

Місяць тому відбулося засідання обласної міжвідомчої комісії з цінових питань, на якому розглядали питання тарифів на перевезення пасажирів автобусами, що працюють у звичайному режимі руху, у приміському та міжміському внутрішньообласному сполученні. Комісія ухвалила рішення пропонувати обласній держадміністрації підвищити тарифи на перевезення. З цього приводу ми звернулись за коментарем до заступника голови Закарпатської облдержадміністрації Віктора Лукечі.

Закарпаття: Чи зростуть тарифи на пасажирські перевезення?

– Вікторе Івановичу, то наскільки планується збільшити вартість проїзду?

– Закарпатська обласна асоціація автомобільних перевізників "Закарпатавтотранс" запропонувала тарифи на рівні 22 і 24 копійки на приміські і міжміські перевезення відповідно. Наразі облдержадміністрація розглядає вартість проїзду пасажирів в автобусах, які працюють у звичайному режимі руху, приміського сполучення становитиме 20 копійок за 1 км та 22 копійки – на міжміському маршруті внутрішньообласного сполучення. Таким чином на приміському сполученні тарифи зростуть на 2 копійки, на міжміському внутрішньообласному – на 4 копійки в розрахунку на кілометр відстані.

– З чим пов’язане таке підвищення?

– Вдатися до таких непопулярних кроків нас змушує реальна ситуація на ринку перевезень. Я би її охарактеризував як критичну. На сьогодні вартість квитка не покриває собівартості  перевезень. Якщо проаналізувати цінову ситуацію на ринку перевезень, то побачимо, що із 2005-го по 2008 рік тарифи зросли на 8 копійок (щороку вони поступово дорожчали на 2-3 копійки). Востаннє тарифи підвищувались у червні 2008 року, і на сьогодні становлять 0,18 гривні за 1 км проїзду пасажира і на приміському, і на міжміському внутрішньообласному сполученні. Коли приймався цей тариф, бензин коштував 5,35 грн. за літр, газ (метан) – 2,75 грн./куб. м, а дизельне пальне – 5,75 грн./л. Відтоді бензин марки А-80 подорожчав майже на 12 відсотків, газ – на 34,5 відсотка. У півтора раза зросли витрати на мастила і в 1,4 раза – подорожчали шини. На 20 відсотків зросла і мінімальна заробітна плата. А це, як відомо, основні складові собівартості перевезень.

Як відомо, перевезенням пасажирів у нас займаються приватні структури. Ми поставили перед ними жорсткі вимоги щодо дотримання правил безпеки та якості надання послуг. Цього, зрозуміло, можна досягти тільки за рахунок оновлення транспортного парку, що неможливе без вкладання значних коштів. Позаминулого року і минулоріч багато перевізників змушені були брати кредити на придбання транспортних засобів. А це в основному валютні кредити. Як відомо, вартість валютних коштів за цей час зросла більш як наполовину. Завдяки цьому вдалось дещо оновити автобусний парк: так, якщо за 2008 рік перевізниками замінено 90 машин, то з початку цього року – тільки шість. Не кожний перевізник здатний витримати кредитний тягар, тому вони цілком обґрунтовано вимагають підвищення тарифів – це реальна необхідність. При цьому, якщо тарифи все-таки зростуть, то мінімально, бо ми добре розуміємо, що це вдарить по гаманцях простих людях, які в основному і користуються громадським транспортом. Тому облдержадміністрація, перш ніж прийняти остаточне рішення – підвищувати тарифи чи ні, досконало вивчає ситуацію. Ще раз повторю: питання розглядається. Сьогодні проект розпорядження, як регуляторний акт, розміщено на сайті облдержадміністрації – для обговорення. Кожен може внести свої пропозиції і обґрунтовані зауваження.

– А як щодо залізничних перевезень?

– Нові тарифи на перевезення пасажирів залізничним транспортом у приміському сполученні в Закарпатській області вже діють з 1 серпня ц. р. До того Ужгородська дирекція залізничних перевезень державного територіально-галузевого об’єднання “Львівська залізниця” неодноразово зверталась до облдержадміністрації стосовно погодження уніфікованих, тобто єдиних в межах Львівської залізниці, тарифів на перевезення пасажирів залізничним транспортом у приміському сполученні. Наскільки це було можливо, ми стримували підвищення вартості квитків
.
Це питання також розглядалося 9 липня поточного року на засіданні обласної міжвідомчої комісії з цінових питань, яка ухвалила пропонувати облдержадміністрації з 1 серпня 2009 року погодити  тарифи на залізничні перевезення пасажирів у приміському сполученні в розмірі, що діяли до липня 2009 року в інших  областях, які обслуговуються Львівською залізницею. Погодження підвищення тарифів зумовлено зростанням фактичної собівартості приміських пасажирських перевезень, зокрема зростанням мінімальної заробітної плати, скороченням обсягів перевезень тощо.

– Наскільки відрізняється вартість перевезень в Закарпатті від інших областей?

– Як я сказав, підвищення тарифів – реальна необхідність. В більшості областей, ціни вже зросли. В інших – зростуть найближчим часом. Вже сьогодні в деяких областях тарифи на автомобільні перевезення вищі, ніж у нас. Так, до прикладу, у Тернопільській області тарифи на перевезення пасажирів автобусами становлять 0,252 грн./км та 0,276 грн./км відповідно, Хмельницькій – 0, 216 грн./км; Чернігівській – 0,20 грн./км та 0,25 грн./км; Сумській – 0,24 грн./км та 0,288 грн./км.

Що стосується залізничних приміських перевезень, то нові тарифи в нашій області нижчі на 20-30 відсотків (в залежності від зони) від погоджених в інших областях, які обслуговує Львівська залізниця, – Волинській, Івано-Франківській, Львівській, Тернопільській та Чернівецькій.

Юлія Лісна
03 серпня 2009р.

Теги: тарифи, перевезення, автобус, приміський, залізничний

НОВИНИ: Соціо

02:37
Українська сторона погодила текст угоди про пункт пропуску Біла Церква - Сігету Мармацієй
02:19
Програму розвитку регіону українських Карпат на 2020-2022 рр фінансуватимуть. Уряд прийняв постанову
00:50
Коледж мистецтв в Ужгороді "технічно" опинився перед загрозою ліквідації
22:20
/ 7
Канцідайло вже не очільник поліції Закарпаття
18:00
/ 7
У Боздоському парку в Ужгороді невідомі вирубали два десятки дерев
17:47
Депутати Закарпаття зазначають катастрофічну нестачу коштів у фінансуванні медзакладів краю
17:02
Працівникам УжНУ підвищать зарплати: виш отримав додаткове фінансування
16:55
В Ужгороді реалізовують молодіжні проєкти соціальної дії
16:32
Власники та користувачі землі на Закарпатті сплатили понад 30 млн грн податку
15:35
Торік населення Закарпаття скоротилося на 3011 осіб і на 1 січня 2020-го становило майже 1 млн 254 тис людей
13:15
Закарпатська академія мистецтв із січня – без зарплат
13:05
/ 1
Утворено Раду арбітражних керуючих Закарпатської області та обрано її керівника
10:33
Зупинений на Рахівщині вночі мотоцикліст сам зізнався, що вживав алкоголь, але від медосвідування відмовився
09:15
Завдяки спеціальній станції в Мукачеві всі охочі можуть отримати інформацію про якість повітря
04:01
/ 1
В Ужгороді пропонують худнути і покращувати здоров'я, водночас заробляючи
02:50
ХХІІ Всеукраїнський турнір юних істориків відбудеться в Ужгороді
17:00
/ 3
Законопроєкт про криміналізацію контрабанди завершать за кілька тижнів – Нефьодов
16:33
/ 2
В Ужгороді відбувся мітинг-реквієм зі вшануванням військовослужбовців, що захищали Дебальцівський плацдарм
16:16
/ 5
Частину валідаторів у комунальних автобусах Ужгорода можуть тимчасово вимкнути
14:30
/ 3
Закарпатський хірург, військовий медик Олександр Данилюк упорядкував книгу спогадів про бої за Дебальцеве
14:19
/ 1
В Ужгороді презентують видання відомих дослідників
13:21
/ 2
У річницю Дебальцевської битви в Мукачеві вшанували пам'ять полеглих героїв
12:27
Проєкт Стратегії розвитку Мукачівської ОТГ до 2027 року схвалили на виконкомі
12:23
У Мукачеві передбачили 2 млн грн на рік на лікування містян в інституті ім. Амосова
11:34
У Мукачеві демонтують 106 об’єктів зовнішньої реклами
» Всі новини