Ужгородець ініціює ідею запровадження безкоштовного громадського транспорту в місті

Ужгородець, директор ТОВ «Уж-МЕНЕДЖЕР» Микола Пастухов ініціював у соціальній мережі Фейсбук обговорення ініціативи щодо запровадження безкоштовного громадського транспорту в обласному центрі Закарпаття.

Ужгородець ініціює ідею запровадження безкоштовного громадського транспорту в місті

"Так, дійсно, на сьогоднішній день на ринку пасажирських перевезень в Ужгороді склалася така ситуація, що це можливо і реально втілити у життя. І спричинилася до цього, насамперед, захланність самої влади, – заявляє в розмові з кореспондентом Закарпаття онлайн М.Пастухов. І аргументує: – Судіть самі, дотації з міського бюджету перевізникам Ужгорода за перевезення пільговиків наразі становлять 32 млн гривень на рік. З цієї величезної, але, по суті, нічим не підтвердженої суми грошей левову частку отримує транспортне підприємство родини мера. Але, вдумайтеся: ці ВЕЛИЧЕЗНІ гроші розраховані на перевезення 17 тисяч пільговиків на день. Це легко порахувати, розділивши вказану суму на 365 днів і далі – на вартість перевезення одного пасажира – 5 грн.

При цьому, якщо подивитися на сайт "Дозору", ви побачите 74 маршрутні таксі, які у середньому вміщують 30 пасажирів. Якщо кожна "маршрутка" в середньому зробить 4 круги по маршруту, то це буде, по максимуму, всього 8880 пасажирів. Тому виникає запитання: як у наявні маршрутки можна заштовхати, втиснути, засунути ще понад 7 тисяч пасажирів-пільговиків? І при цьому возити пасажирів, які сплачують за проїзд".

Тобто, як стверджує М.Пастухов, йдеться про мільйони, що їх заробляють на ужгородцях чиновники в галузі транспортних перевезень пасажирів лише на темі пільговиків.

«Але нашій міській владі цього замало і вони вирішили підняти вартість проїзду до 7 гривень (до слова, вартість проїзду у громадському транспорті у Києві коштує 7-8 гривень, зрозуміло, що кількість транспорту і довжину маршрутів ми не порівнюємо). Це не сподобалось нам, ми обурились, а тому влада вирішила відкласти вирішення цього питання на час після виборів», – каже М.Пастухов.

«Тому дуже коротко поговоримо про те, що було б у місті, якби керівництво міської влади не вимивало у власні кишені з міського бюджету мільйони під тему перевезення пільговиків і не привласнювало так само мільйони на закупівлі автобусів? Бо, до відома ужгородців, Львів купив такі ж, як і Ужгород, автобуси значно дешевше.
Так от, якщо б не вищевказані фінансові зловживання, таких автобусів було б нині в Ужгороді щонайменше 20, а можливо й 40. При їх місткості понад 100 пасажирів, за один раз цим комунальним транспортом могли б скористуватися понад 4000 пасажирів, а за день – щонайменше 16 тисяч. І це вже значно ближче до тої суми в 32 мільйони, які витрачаються з бюджету міста виключно на компенсацію перевізникам за перевезення пільговиків, – констатує М.Пастухов. І продовжує: – Я вирішив дізнатися про витрати підприємства КП «Ужгородський муніципальний транспорт» на місяць без зборів на білети. Мені директор повідомив, що це 700 тис. грн з пальним, зарплатами, мийками  на всі 10 автобусів і т.д. Що виходить? Якщо 32 млн. гривень розділити на 12 місяців, це буде 2.66 млн на місяць, тоді як на утримання 40 великих комунальних автобусів – 2.8 млн грн. Також директор зазначив, що КП збиткове і потребує підтримки з бюджету. А це ще витрати. Тому я й подумав: чому ми з кишень ужгородців фінансуємо приватний бізнес чиновників і досі, практично за ті самі гроші, не можемо зробити безкоштовний громадський транспорт для містян, запропонувавши перевізникам Андріїва, разом з ним, пошукати інші можливості для втілення своїх фінансових оборудок, якщо такі знайдуться. Бо, власне, за ці гроші, які вже є в бюджеті і які так нагло, скажу м'яко, привласнюються тільки у цій автотранспортній галузі, абсолютно всі ужгородці, зокрема і пенсіонери, і учні, і ветерани АТО, й інші пільговики – по "картці ужгородця" зможуть їздити, не сплачуючи за проїзд. Тому я і пропоную зробити громадський транспорт в Ужгороді безкоштовним...»

Зі слів М.Пастухова, наведені ним розрахунки – узагальнені. Бо, насправді, деякі «маршрутки», особливо на вигідних і не надто довгих маршрутах, роблять більше, аніж 4 круги на день. Але це «компенсовується» тим, що в реалі на маршрути, особливо поза часом пік, виходить далеко не весь заявлений транспорт. І таких нюансів, які дозволяють в цілому вийти на озвучені цифри, – багато. «Я відповідаю за озвучені мною цифри і готовий дискутувати з владою на цю тему відкрито. Питання, чи готова до такої публічності сама влада. Чи готова вона у відкритому діалозі, зокрема, зробити публічними підрахунки по кількості заявлених пільговиків, за перевезення яких гроші перетікають у приватні кишені. Або підтвердити «невигідність» тарифу в 5 грн і, відповідно, потребу його піднятті до 7 грн, зробивши публічними вкладені в цей тариф витрати  АТ "Ужгородське АТП 12107" братів Андріївих, до яких, за моєю інформацією, включено також витрати з утримання базару на Краснодонців, і багато інших «цікавих» речей.

«Я  готовий публічно дискутувати з владою і на інші теми, в яких чітко проглядаються фінансові зловживання чиновників, і в яких я компетентний – прибирання міста та збір та вивезення твердих побутових відходів. Якщо усунути з цих тем «відкати» чиновників, тарифи, розцінки і т.д. можна буде суттєво знизити. А значить, мільйони гривень з платників податків Ужгорода, що нині розтікаються по кишенях чиновників, можуть залишатися у бюджеті і працювати на місто і людей, що живуть у ньому», – каже Микола Пастухов.

Микола Пастухов перебуває в перманентному конфлікті з міською владою Ужгорода. Нещодавно остання звинувала його в зумисному блокуванні процесу прибирання міста. Натомість М.Пастухов стверджує, що, як підприємець, просто став наперешкоді чиновницьким «договорнякам», подавши заявки на аукціон щодо закупівлі відповідних послуг, і готовий поінформувати ужгородців про масштабні зловживання у цій сфері.

19 червня 2019р.

Теги: автобус, перевезення

Коментарі

Чит 2019-06-20 / 07:48:53
А моніторинг проведуть влітку, коли ні школярі ні студенти не їздять і відповідно маршрути збитковими стануть.

якось так 2019-06-20 / 07:31:34
Миколо, варіанти два: або, більше ніде в Україні не виділяють такі величезні суми на компенсацію за перевезення пільговиків, щоби став вигідний цілком безкоштовний муніципальний транспорт,або влада там так амо корумпована, як і в Ужгороді, а тому не зацікавлення ні в зміні існуючих схем, ні в публічності в цьому питанні

Микола 2019-06-20 / 00:02:08
Читаю це все і не можу зрозуміти, якщо Пастухов так легко все порахував, то чому ніде в Україні не запровадили ще такий варіант, можливо йому потрібно стати заступником мера по транспорту може і стане краще жити в Ужгороді )))))

Микола 2019-06-19 / 21:59:15
Бачу на мої питання відповіді ніхто не дасть, а шкода. Моя пропозиція цілком реальна і вже давно могла б бути реалізована якщоб апетити і інтерес певних осіб не перешкоджав здоровому глузду.

журналістка 2019-06-19 / 21:12:43
Пане Козун, дайте відповідь: хто, коли, як часто і за якою методологією проводив моніторинг?

І дайте відповідь М.Пастухову: "а з товариства АТП вивили базар краснодонців?"

Наталка Майстренко 2019-06-19 / 21:03:27
Ось, Коля, як кинулись перевізники твої цифри перевіряти. І зверни увагу, забили ефір, закидали шапками, що й не проштовхнешся зі своїми аргументами. В будь-якому разі 32 млн.грн. за безплатний проїзд в місті за карткою ужгородця - це варто експерименту. Підтримую.

ужгородка 2019-06-19 / 21:00:20
Їздили ж при совку мадярські Ікаруси. І було їх точно не більше 40. І довгого очікування не пам'ятаю.

Велика кількість маршрутів тепер - чисто для відмивання коштів, зокрема, як сказано, через компенсації за пільговиків.

І так всюди в корумпованій Україні. Тому і винятків нема. Тому і коментуються тут під ніками корумповані чиновники, тоді як автор ініціативи пропонує публічну дискусію.

Читач 2019-06-19 / 17:37:10
Цікаво чи хоть той Пастухов стояв би чекав маршрутку яка їздить раз в годину???якщо він хоче 49 маршруток то хай стоїть чекає

Ужгород 2019-06-19 / 17:29:57
Беручи до уваги ціни за проїзд в інших містах ми беремо за доведений факт те, що прораховували вартість перевезення теж розумні люди. Вони прорахували і визначили ціну, а Ради у містах їх затвердили. Чим відрізняється Ужгород від умовного Львова або Чернігова? Ужгород згідно статистичних даних найменший обласний центр. Тобто довжина маршруту менша, знос транспортного засобу менший, витрати на пальне менші. Тоді виникає питання- чому вартість проїзду в Ужгороді має бути на рівні тих міст або більшою? Відповідь - апетити треба мати скромніші.

Микола 2019-06-19 / 17:14:34
Володимир Козун якщо вірити вашим словам про моніторинг який досі робиться в ручну. По GPS трекерам видно що не 100 маршруток. А у вихідні їх взагалі навть 50 немає. В мене запитання а з товариства АТП вивили базар краснодонців?

Другет 2019-06-19 / 15:07:05
Пане Андріїв, визначіться, хто Ви Читатель чи Vlad ? І пишіть під своїм іменем альтруїст Ви наш. Звичайно для Вас краще тиряти міські гроші, а тут людина таку єресь несе. Кишеня ж своя рідна ,а на ужгородців Вам і так давно насрати.

Vlad 2019-06-19 / 11:42:06
Цікаво чому автор не розбирається у самій темі перевезень у місті перед тим як випускає матеріал, адже легко порахувати на дозорі 24 маршрути для Ужгорода, то як туди покласти 40 автобусів ?? По 1,8 автобуса на маршрут, які будуть інтервали руху???
Таке відчуття, що тупо замовна стаття

Володимир Козун 2019-06-19 / 11:31:21
Для чого гадати на кофейній гущі. Є дані моніторингу всіх міських маршрутів. Щоденно в робочі дні всіма маршрутними автобусами по місту перевозиться 63 тисячі пасажирів, в вихідні дні – 32 тисячі, більше 19 млн. за рік. Хто ці пасажири? Близько 40% - пільговики. Згідно законодавства за них повинна сплачувати держава. 32 млн. грн. перевізникам на 2019 рік не виділено, як стверджує Пастухов М. Це тільки програма, яка на жаль не ввійшла в бюджет міста. Згодом із коштів перевиконання дохідної частини бюджету рішеннями сесій на цей рік зараз виділено перевізникам тільки 9,99 млн.грн. І поки-що це все. А на запровадження безкоштовного проїзду по місту потрібно не менше 100 млн.грн. на рік витрачати з бюджету і це без врахування коштів на придбання нових автобусів. Інакше десь через 5 років всі нові автобуси будуть стояти під плотом розукомплектовані.

Читатель 2019-06-19 / 11:29:20
И еще одно. Только что подсчитал. На 11.20 19.06:
1) в Дозоре видно почти 100 (!) единиц общественного транспорта.
2) Каждый из автобусов делает не 4, а больше кругов!
3) Заполненность автобусов каждый раз разная!
4) см. п.3 - не по 30 в среднем! Нужен пересчет, сколько в день. И не 4 круга делать расчет, а на больше! Пассажиры заходят-выходят на всём маршруте! Потому "маршрутка 30 человек - некорректно считать. В час пик одно, не в час пик - почти ноль!

Опять же - я не оправдываю мэрию, но со слов автора, выходит, что во всех городах проезд можно сделать бесплатный. То есть, даже Европу мы обгоняем, что, само по себе ... ИДИОТИЗМ.

Однако... До Европы нам еще далеко, и сделать у нас бесплатный проезд везде (или хотя бы в Ужгороде) УТОПИЯ!

Читатель 2019-06-19 / 11:11:57
Насчет автобусов. Ну, задолбало это "дешевле"! А во-вторых, если закупят МАЗы, сразу вой будет "почему мы не закупаем своё?"

1) Стоимость автобусов зависит от комплектации.
2) Объемы завода "Электрон" и "МАЗ" - очень разные, что и влияет на цену.
3) Но, одно "но". Я лично посчитал, что МАЗ и Электрон стоят одинаково. Подсчет был в прошлом году.
4) Также, производитель может сильно занижать цену, и продавать продукцию себе в убыток. Поэтому "дешевле" совершенно не говорит о большей или меньшей коррупции!

Читатель 2019-06-19 / 11:08:02
Автор, явно, выпадает из реальности!
1) Себестоимость проезда не 5 гривен, а всё-таки побольше!
2) Пассажиропоток НИКТО НЕ СЧИТАЛ. А каждый автобус на маршруте делает больше кругов, чем четыре!
3) В той же "некоррумпированной" Европе, себестоимость перевозок таким транспортом - 1 евро! То есть, еще вопрос - кто больше ворует, и ворует ли?

НОВИНИ: Соціо

15:10
Щиро радію за Івана Васильовича
14:36
Бюлетені для голосування на виборах видали половині із 144 дільниць Закарпаття
14:20
/ 1
В Ужгороді вручили зброю бійцям нового поповнення військової частини Нацгвардії
13:56
У день виборів до ВР на пунктах пропуску на кордоні на Закарпатті працюватимуть групи швидкого реагування
12:20
Випускники кафедри військової підготовки УжНУ складуть в Ужгороді присягу на вірність українському народу
09:53
/ 1
Цьогорічний врожай персиків на Берегівщині господарів не радує
09:50
В 11-ти районах Закарпаття введений карантинний режим через різке поширення амброзії
09:21
/ 2
На Закарпатті, синхронно з румунським Марамурешом, "грантово" відремонтують дорогу від Середнього Водяного до Солотвина
09:17
У Мукачеві на лікування містян витрачено 14 млн грн
01:52
/ 8
Лікарі продовжують масово тікати із Закарпаття за кордон через низькі зарплати
01:33
На Рахівщині розбиті дороги перекрили у трьох місцях
20:45
ФОТОФАКТ. На полонинах Рахівщини рейдові бригади попереджали збирачів чорниць про відповідальність за засмічення
18:08
Нацкомісія з реабілітації виправдала 90-річного закарпатця Івана Мирона
18:01
Ужгородський національний університет впроваджує кілька масштабних еко-проектів
15:20
Торік на Закарпатті офіційно скористалися послугами туристичних організацій 25,3 тисячі осіб
14:33
На Слов'янській набережній в Ужгороді встановили обмежувачі руху
12:16
/ 1
Дві закарпатські громади отримали понад 29 млн грн на розвиток інфраструктури
11:14
/ 6
Більшість угорськомовних мешканців Берегівщини не знає кандидатів та їх передвиборчих програм
10:39
/ 2
На Тячівщині люди врятували косулю, яку на дорозі збило авто
09:33
40 мешканців села Сюрте на Ужгородщині з 50-ти, що постраждали від буревію, вже отримали матеріальну допомогу
09:29
/ 2
Врожай зернових на Закарпатті має бути не меншим торішнього
09:25
Унаслідок пошкодження газопроводу в Хусті мешканці майже сотні квартир залишилися без газопостачання
09:22
Напрацювання щодо децентралізації на Закарпатті до 1 серпня узагальнить новостворена міжвідомча робоча група
09:18
У Мукачеві завершують будівництво нового заїзду в місто
17:14
/ 1
Ясінянський лісгосп на Рахівщині успішно пройшов наглядовий аудит
» Всі новини